http://btikon.se/btstats.js?u=lindaherrlin

söndag 21 oktober 2018

En trevlig dag



Igår hade jag en så trevlig dag i Lund. Konsthantverkscentrum anordnade Unik form i Domkyrkoforums vackra lokaler, med utställare, samtal och kreativ verkstad. Jag blir så glad av att träffa kollegor, de flesta av oss jobbar i egen ateljé och då tror jag det blir extra viktigt och roligt att påminnas om att man inte är ensam i sin yrkesroll för vi har så mycket gemensamt även om det vi skapar är unikt. Här kan du se årets utställare.



Jag var inte med som utställare i år utan höll i den kreativa verkstaden tillsammans med Maria som jobbar på Domkyrkoforum. Temat för workshopen var ”koppen”, hur ska den vara? Stor? Liten? Hög? Låg? Rund? Rak? Vågformad? Tunn kant? Öra eller utan hänkel? Vad ska den innehålla? Varm eller kall dryck? Är den till dig själv eller ska någon annan få koppen? Ja, det fanns mycket att fundera över?



Första barnet som kom skulle fylla sin kopp med glass. Så bra idé! Sen blev det fullt med barn och föräldrar som ville skapa, så jag hann inte med att ta fler bilder.



Men här är några av de färdiga sakerna som nu ska torka och brännas.
Senare på kvällen besökte jag Skissernas museum som hade öppet under konstkvällen. Har inte varit där sen det renoverades, så fint det har blivit!
Tack till alla som gjorde detta till en härlig dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar