http://btikon.se/btstats.js?u=lindaherrlin

söndag 8 maj 2016

Yrvakna ormbunksblad och dahlior


Vilken härlig helg i trädgården, gillar ormbunksbladen så himla mycket just nu när de är på väg att veckla ut sig, känns som de är yrvakna och liksom sträcker på sig sakta...



Fick den här baljan med dahlior, vilket var roligt, eftersom jag glömde gräva upp de jag hade förra året så de frös bort. 


Visst är det otroligt att de här gråbruna knölarna innehåller fantastiskt mycket färg! Jag hoppas på mörkröd, rosa och gult, men vi får se i juli-augusti.


Det gick att se små, små groddar så något liv är på gång.


Nytt för i år är att jag markerade ut var jag grävt ner dem, har hänt både en och två gånger att jag grävt upp och planterat något annat där jag redan har sått, tex. Man lär sig.....








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar