http://btikon.se/btstats.js?u=lindaherrlin

lördag 28 maj 2016

Trädgårdsknoppar


Jag har inte mycket tid för verkstad just nu, känns tomt....


De här trädgårdsknopparna har blivit drejade iallafall. Jag sätter dem på en järnpinne som används som växtstöd eller dekoration i rabatten. Det är också fint att klippa till armeringsmatta (rutnät av järn) och sätta en rad med knoppar på ovankanten tycker jag.


De kan drejas som ihåliga slutna "ägg" som jag sen gör hål i med en borr så att järnpinnen passar eller kan de drejas upp och ner som en flaska och modelleras på toppen när de är tillräckligt formfasta för att vändas.


2 kommentarer:

  1. Ack, du är ju så skicklig alltså! När jag har en trädgård vill jag ha dina knoppar överallt. Så vackert och väldrejat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, du är så snäll alltså, tusen tack för uppmuntran!

      Radera