http://btikon.se/btstats.js?u=lindaherrlin

fredag 24 juli 2015

Stjärnorna


Det här är mitt bidrag till Monthly Makers tema för juli: rymden. Det bästa med rymden är stjärnorna!


Min enkla idé var att göra hål i svart papper och med ljus bakom få fram en stjärnhimmel.


Det här behövde jag.....



Jag började med att klippa ut svart papper i en svängd form så att det passade runt lampskärmen, därefter tejpades en mall med stjärntecken på pappret.


Med nålen stack jag hål igenom både mallen och det svarta pappret.


Vissa stjärnor skulle lysa starkare, då använde jag stickor i olika storlekar.


För att tydligare kunna se tecknen, gjorde jag "linjer" mellan punkterna. Det här är mitt stjärntecken, jag är lejon.


Slutligen limmade jag pappret på lampskärmen.




























2 kommentarer: