http://btikon.se/btstats.js?u=lindaherrlin

fredag 20 februari 2015

Inväntar vårljus


Nu har webshopen öppnat! 
Blev glad igår när jag såg fotot på min väggskulptur bland de andra fina bilderna på bloggen Kurbits.nu, dels för att jag tycker Kurbits är en förträfflig blogg som alltid håller hög kvalitet och för att jag försökt öva mig på att fota produktbilder, vilket de senaste dagarna har gått katastrofalt dåligt. 
Man kan ju såklart anlita en fotograf, det är ju oftast det bästa, men efter funderande kom jag fram till att det är bra att uppdatera med nya produkter i nätbutiken efterhand som de skapas i verkstan och då är det en väldig fördel att inte vara beroende av att någon annan ska ha tid, jag bor ju ute på landet, så det tar också tid att antingen transportera keramiken till fotostudio eller fotoutrustningen + fotograf hem till mig. 
Iallafall fick jag tillbaka hoppet och lite självförtroende om att fota skarpa, tydliga, beskrivande bilder från olika vinklar, och det är ju väldigt skönt när det går som sämst! Jag konstaterade att jag inte kan göra något åt (helgrått) februariljus, bilden på Kurbitsbloggen tog jag en solig dag i höstas så jag bestämde mig för att fortsätta satsa på målet: att lära mig fota bra produktbilder, men att invänta våren och ljuset!
Produktbilderna ska användas till nyöppnade webbutiken! Glöm inte att klicka på ikonen i högerspalten här på Form&Känsla då och då, det kommer att fyllas på med mer keramik efterhand.....
Idag åkte jag med tjejerna till badhuset, de har sportlov och då hör det ju till att sporta! Jätteskönt att simma och värma sig i bastun. Trevlig Helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar