måndag 10 augusti 2015

Saker och sånt


Den här helgen hade idrottsföreningarna i grannbyarna sina årliga stora loppisar, så vi valde att åka på en av dem. Åh ena sidan tycker jag det är kul att leta efter roliga grejer, helst sånt som ingen annan vill ha, bortglömda ting som i ett nytt sammanhang blir hur fina som helst och återbruk är ju en bra grej osv......


 Åh, andra sidan blir jag helt matt av alla saker, det finns ju hur mycket som helst, och vi har redan för mycket saker här hemma. Jag vill ta bort, ha tomma rum, bara ha det man absolut behöver, ni vet, det här att hålla varje sak i sin hand och tänka efter, gör denna mig lycklig.....


Köpte en fin ullpläd, som knappt tålde tvättmaskinen, fick laga den i kanten på ett ställe!


Ett fynd till! Den här kommer jag att använda!
Antar att det handlar om att hitta den eftersträvansvärda balansen, så nu ska jag skänka två saker till nästa loppis, eller två stora säckar är nog rimligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar