http://btikon.se/btstats.js?u=lindaherrlin

tisdag 23 juni 2015

Vingligt


Nu är jag tillbaka i min verkstad igen efter en lång period med andra projekt, roligt! Men också lite svårt att komma igång måste jag erkänna. Har ju tänkt på allt jag ska göra, när jag bara får tid att vara i verkstan, och nu när jag äntligen är här, vet jag inte riktigt var jag ska börja!


Vill prova nya idéer och former.....


Har börjat med krukor liknande de jag gjort tidigare, (beställningar), känns bra efter ett uppehåll att tillverka former som "finns i händerna". Jag tycker verkligen det är så när man jobbar med hantverk, kunskapen sätter sig i händerna, lite som att cykla om du lärt dig det en gång kan du det alltid men när du inte cyklat på länge känns det vingligt ett par meter.


Funderade just på hur många gånger jag gjort denna typen av handtag, aldrig exakt samma men.....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar