fredag 10 april 2015

Ska vi byta grejer


Som i sången "Ska vi byta grejer, ska vi byta grejer med varann?" eller bytt, bytt, kommer aldrig igen! Den här bilden heter "Naturligt möte" och var ett bra byte tycker jag. Motivet fick mig såklart att tänka på mina flickor och promenader här hemma i skogen, där man jämt ser vilt.


Det jag gillar mest med bilden är ytorna och färgskiftningarna, de kan jag titta på hur länge som helst, hur färgen har runnit i olika mönster, lagt sig i skikt eller fått flyta ihop och blandats till ytterligare en nyans. 


Två närbilder till, smutsigt vackert!


Anna Sjölin är konstnären och att "byta" när man har haft en utställning ihop blir också ett minne från det gemensamma arbete vi gjort. Man hinner se alla bilder under lång tid när man hänger och vaktar utställningen och får då sina favoriter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar