fredag 2 januari 2015

Mål och önskningar


Hej igen, och God fortsättning på det nya året! 


Kul att skriva här igen efter ledighet och vila, härliga dagar med familj och film. Det känns alltid som nystart på Nyårsdagen, en positiv känsla, nytt år, nya möjligheter och allt det där. Egentligen är det ju ingen skillnad från en dag till en annan men förhoppningsvis gör det att vi tar tillvara på tiden när vi delar in den i år, månader, veckor......


Fin form, vackert med gamla silverbestick tycker jag, bilderna är från Nyår hos min syster, trevlig kväll med prat och god mat!
Jag har inga nyårslöfte men däremot mål och önskningar, eller är det samma sak?! Tror aldrig jag har lyckats hålla ett nyårslöfte, något man ska tvinga sig till, håller inte långsiktigt för mig. Tänker att mål låter mer som något man vill göra och då kan det nog gå vägen. Önskningar hoppas jag också på, och om man hoppas på något riktigt mycket blir det kanske verklighet!
I jobbet är det flera roliga saker som är på gång, det ser jag mycket fram emot, så spännande! 
Bl.a. kommer min keramik finnas till försäljning på den webshop som Konsthantverkscentrum ska lansera i början av 2015, mer info snart!
Fler mål:
Fortsätta att arbeta med unika skulpturala former
Dreja mer brukskeramik
Utveckla samarbetet kring en ny produkt (känns extra kul)
Hålla 1-3 kurser i verkstan
Utställning i verkstan under Påskhelgen
Fotografera, blogga och såklart lära mig nya saker.......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar