torsdag 28 augusti 2014

Kreativa uttryck




Åh, det är så roligt att gå på bra utställningar! Vi började med en promenad ut till Moderna Museet och Nils Dardels målningar och teckningar. Jag gillade verkligen det här porträttet som jag inte har sett tidigare. 


Vidare till Liljevalchs med Attention:Craft som jag är så glad att jag hann se (alltid ute i sista stund, slutar 7 sep) för den gav en befriande känsla av kreativ lust med blandning av material och uttryck!
Cylindrar: Karin Bengtsson


Vackraste verket!


Oslagbar kombination av materialet trä, natur/människa, med komisk tvist, tyckte jag.


Linda Karlssons rosa rum var oemotståndligt och alla hoppas vi väl att dom finns, superhjältarna!


Det här fatet där arbetsprocessen är bevarad var min personliga keramikfavorit, av Linus Ersson




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar